lördag 26 januari 2013

Äntligen är farmor här

Barnen har längtat så, och idag var det dags! Farmor kom!!
Hon bor en bit iväg, så det blir inte allt för ofta som hon kan komma hit.
Men när hon väl är här får hon leka ifatt :)


Det skulle spelas spel, Angry Birds, Apbingo och Legospel var några som plockades fram!
Antar att det blir lite UNO imorgon innan hon åker, för det gillas skarpt här hemma, av alla! 


När jag skulle tala om att maten var färdig så hittade jag dem på Ingrids rum så här! Hoppas hon bjuder på bilden ;) Det är inte mycket som behövs för att barnen ska ha roligt och att bjuda på sig själv är så enkelt!

Ingrid har också hunnit visa sin rosa gitarr och mikrofon, som används flitigt varje dag! Farmor fick båda kompa och sjunga! O och jag fick mest beundra och applådera!
Wilmer, som fick nya gubbar till sitt älskade TV-spel (Skylanders), var så klart tvungen att visa hur det funkade! Det spelet är som en djungel för mig, men han har stenkoll på allt!! Lika tröttsamt som det ibland är att lyssna på all info om allas krafter och vilka uppdrag "gubbarna" ska klara, lika imponerad är jag över att han har sån koll och har ett sånt intresse! Jag får helt enkelt stoppa undan "tröttheten" och visa mig intresserad!! Han blir helt lyrisk när han får berätta!

Farmor fick läsa saga för Wilmer idag och sen somnade han i soffan bredvid henne, lyxigt och mysigt!! Ingrid ville dock att mamma skulle läsa, och sen låg hon och ropade till oss ett tag innan hon somnade! 

"Mamma, Menuwan (Marianne, hennes docka) har tagit allt täcke!"
"Vad göööör ni?"
"Var är Wilmer?"
"Mamma... jag undrar en grej...."
"Menuwan (Marianne) blundar inte!!"
"Jag tappade napparna"  ( = jag slängde ner dom på golvet för att någon av er skulle vara tvungen att komma in och prata lite med mig för jag vill ju inte sova)
"Ser ni på TV?"
"Jag har sovit gott" (hennes sätt att säga nu är jag vaken och vill stiga upp)

Underbara ungar!!!

Tror att alla sover länge imorgon, inklusive farmor! ;)

2 kommentarer:

  1. haha... receptet kommer - Inom kort ! jag behöver bara få ordning på lite bilder så jag kan visa hur den ser ut oxå :) Dock lämnade jag resterna hos sv'ärföräldrarna igår, det där är en "lördagsgodis" av rang :)
    Ha en skön dag !!
    Det verkar vara liiite mildare i luften så här blir det en liten löprunda innan viggo ska hämtas hem och dagens "to do´s" ska bockas av !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt att dockan heter som jag :) Förstår dej precis de om W och hans intresse för spel, Melvin är en sån intensiv kille på att berätta och prata om hans intressen, man får bita ihop, gömma "tröttheten" och tänka på att de är roligt att få va delaktig, värre när de inte pratar alls!

    SvaraRadera