tisdag 22 januari 2013

Ute och inne



Ute är det vinter, frost och kallt! Jag gillar det!
Kanske inte så mycket att det är kallt, för det finns ju andra saker man hellre gör än att frysa, men det här vita fina som är med snö. Det gillar jag! Det blir så ljust, det lyser upp i en annars så mörk årstid. Det är roligt att se glädjen som finns i barnen i pulkabacken, och det är härligt att slänga sig baklänges ner i orörd snö och göra en snöängel! Precis som när man var liten!

Men... inne hos mig är det vår! Det är blommor, det är rosa och jag blir så glad! Det är något speciellt med vårkänslor! Jag vet att våren är rätt långt bort, men inne kan jag ju ha lite iaf och att längta efter något är ändå rätt mysigt!






3 kommentarer:

  1. får skicka mannen förbi en blomsteraffär. Känner att tulpaner nog är det som kan göra mig frisk :)

    SvaraRadera
  2. Men Ida, så fin o ny blogg du har då! :)

    NJä, vasaloppet känns väl inte direkt som en möjlighet nej....haha
    Men stadsloppet i juni hoppas jag kunna ge mig på, så all träning som jag kan göra är välkommen i dagsläget ( eftersom jag inte får börja jogga ännu. Bm säger att man kan få foglossning i efterhand!)
    Men det va gött jobbigt kan jag lova! :)

    Visst vill man gärna tro att det är vår snart!? Så fint du gjort hemma med blommor o rosa! Jag gillar´t!

    Ha det gött vännen! Kram!

    SvaraRadera