fredag 25 januari 2013

För två år sedan...




För två år sedan var vi uppe i Lappland, för ett år sedan också men bilderna är från 2011.
Vi var på skoterutflykt nånstans uppe i Borgafjäll tillsammans med min vän Marianne och hennes familj.
Så otroligt vackert, härligt, mysigt och så mycket snö! Vi var helt lyriska! Blir fortfarande när jag tittar tillbaka på alla bilderna! Ett härligt minne!

Idag har vi riktigt kallt här hemma, minus 17 grader när jag var och lämnade W på skolan. Det var väl det som fick mig att sätta mig och titta på bilderna från Lapplandsresan!

Jag är fortfarande hemma med I, hon är mer förkyld idag stackarn! Det blir mycket tv och spel här idag! Snart ska hon få sova en stund! Igår lät jag ju henne sova så länge hon ville... det resulterade i att hon tog lååååång tid på sig att somna igår kväll, men jag tycker ändå det är värt det! Att hon sover ett par timmar på dagen visar ju på att hennes kropp behöver vila!

Jag tänkte passa på att göra lägenheten redo för fredagskväll medan hon sover, kanske gör jag mig själv lite mer presentabel också! Det blir ju tyvärr lätt lite sunkigt när man går hemma! ;) Jo, det får nog bli ett projekt det med!!

Ikväll tänkte jag ta mig ner till gymmet och springa lite, hoppas det är relativt tomt en fredagskväll?!


4 kommentarer:

  1. Ja, men se där där är ju Marianne med familj :-D
    Tror ni fick vår kyla, för till min stora glädje är det idag bara nio minus här! Yes! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hi hi var dösäker det var Andreas so msatt där då jag såg Norrbottningen i ytterkant ;-D Men inser ju när jag kikar att det inte är det ;-P
    Har tagit mig ut på lunchen å testat mina skor och hur kondis/hals mår, målet var att testa att sprigna 10 min i ett, å det gick ju fint så i morgon får jag utöka ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder !!
    Jag ville egentligen bara kika in och önska dig en riktigt trevlig helg !!
    Kram

    ps, i morgon är det dags för lördagsgodis !! ;)

    SvaraRadera
  4. Så roligt att se bilderna, det var verkligen en toppendag i fjällen, sånna som man tänker och drömmer om, tyvärr är de inte många av dem. Tur vi prickade en!
    Härligt att du bloggar massor, blir glad av att läsa om er när ni har det bra och pysslar, bakar och donar. Har haft två fruktansvärda veckor så de lättar att läsa lite positivt!!
    Kram kram

    SvaraRadera