torsdag 24 januari 2013

En del av mitt kök

En ängel har fått en plats i mitt kök. Hon flyttade in förra julen och har fått hänga kvar! Gör sig bra där på kroken! Det är liksom hennes plats där!
Väntar otåligt på att mina pärlhyacinter ska visa sig. Jag tycker så mycket om blommor. Har aldrig varit speciellt bra på att ta hand om dem dock, men skam den som ger sig. Det borde väl gå att lära sig!? Det blir ju dyrt att köpa nytt hela tiden när allt bara vissnar... 

Denna gröna lilla stackare har, tro det eller ej, hängt med sen förra hösten! Måste var en otroligt stark sak. Har numera fyra till likadana, fast större! Jag blev så nöjd när jag klarade att hålla den vid liv så jag var tvungen att köpa fler! Gillar gröna växter! Köpte mig två stycken monstera på Blomsterlandets utförsäljning, får se hur det går med dem... Jag ska hålla er uppdaterade!!

Denna söta sak fick också följa med hem från rean! Den har jag inte så stor förhoppningar om att hålla vid liv... Hur gör man?? Går det? Hjälp...



1 kommentar:

  1. Så fian glimtar från ditt kök, å din kommentar om Marianne får mig att klura lite, tycker mig känna igen dig från en annan blogg... Är du dobelive ida tro? (Hamnade där via Marianns blogg en gång i tiden) :-D Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera